Kun arki muuttuu, kauppa vastaa – haastavat ajat selätetään yhdessä
Moni suomalainen on elänyt tänä vuonna erilaista arkea kuin ennen, sanoo K-Citymarket -ketjun johtaja Ari Sääksmäki.
Kohonneet elinkustannukset vaikuttavat kaikkiin, ja Tilastokeskuksen mukaan lähes kolmannes suomalaisista piti taloudellista tilannettaan elokuussa heikompana kuin vuosi sitten.
Poikkeuksellinen aika on haastanut myös kauppaa ja kauppiaita. K-ryhmässä olemme tehneet paljon töitä varmistaaksemme, että asiakkaat löytävät kaupasta kattavasti edullisia vaihtoehtoja. Olemme muun muassa laajentaneet edullisten omien merkkiemme valikoimia, lisänneet tarjousten määrää ja rakentaneet asiakkaille henkilökohtaisia etuja.
Tuotteiden hintoja tarkastelemme K-ruokakaupoissa jatkuvasti, ja esimerkiksi kesä–elokuun aikana laskimme K-Citymarketeissa lähes 600:n elintarvikkeen hintaa.
Itselleni on kunnia-asia, että saan tehdä töitä suomalaisten sujuvan arjen eteen. Toivon, että jokaisen on helppo löytää K-ruokakaupan hyllystä tarvitsemansa – oli se sitten erikoisherkku tai vaikkapa se edullinen K-Menu-kahvi.
Tätä kirjoittaessani syyskuussa talousuutisia seurattiin tarkkaan. Tulevaan emme näe, mutta varmaa on, että jossain vaiheessa vaikeat ajat selätetään – ja niistä on opittu jotakin.
Oppeja voi kerätä myös henkilökohtaisella tasolla. Itse olen viime aikoina harjoitellut pysähtymistä arjessa: vähintään kolme kertaa viikossa avaan kotioven ja suuntaan lähiluontoon kävelylle. Pieni muutos on tuonut arkeen lisää iloa ja läsnäoloa – eikä tämä ole maksanut mitään.
Kuka
Ari Sääksmäki on K-Citymarket-ketjun johtaja, joka rentoutuu mökillä, vesillä ja kotikeittiössä.
Arin vinkki
Katso K-Ruoka-sovelluksesta henkilökohtaiset OmaPlussa-tarjouksesi. Voit säästää reilusti tuotteista, joita muutenkin ostat.
Teksti on julkaistu Pirkka-lehden 10/2023 Puheenvuoro-palstalla