Hyötyä ja reilua säästöä jokaisella kauppareissulla
Meille on tärkeää luoda reilu järjestelmä. Siksi alennusprosentteja ei sidota siihen, paljonko ostaa, kertoo K-ryhmän asiakastietojohtaja Minna Vakkilainen.
Perheeni saa ruoasta liian vähän A- ja D-vitamiinia. Tiedän tämän, koska K-Ruoka-sovellukseni paljasti ostosteni vitamiinitasot. Samalla sovellus ehdotti, että nappaisin ostoskoriin useammin porkkanaa ja kalaa.
Sovellus neuvoo minua ostohistoriani perusteella. Datan pohjalta saan myös puhelimeeni joka viikko henkilökohtaisia tarjouksia tuotteista, joita normaalistikin ostan. Asiakkaan ostohistoriaan ja tavoitteisiin perustuva ravintoneuvonta sekä asiakaskohtaisesti personoidut tarjoukset ja reseptit ovat esimerkkejä siitä, mitä kaikkea K:n kanta-asiakkuus pitää nykyään sisällään.
Kun Plussa-kanta-asiakasohjelma startattiin vuonna 1997, se perustui kuukausittaiseen etuvihkoon ja asiakkaille lähetettyihin Plussa-pisteseteleihin. Palkitseminen ja edut ovat edelleen kanta-asiakkuuden ytimessä, mutta nyt ne tarjotaan helposti heti kassalla – Plussa-etuina.
Viime vuonna Plussa-asiakkaamme saivat pelkästään K-ruokakaupoissa alennuksia lähes 650 miljoonan euron edestä, ja esimerkiksi lapsiperheiden ostoskorissa jo lähes joka kolmas tuote on tarjoushintainen.
Meille on tärkeää rakentaa reilu järjestelmä. Siksi alennusprosentteja ei sidota siihen, paljonko ostaa: edut kuuluvat sekä pieniä että suuria ostoksia tekeville. Jokainen asiakas on K-kauppiaille yhtä tärkeä. Kauppiaat rakentavat jatkuvasti kauppansa valikoimaa ja tarjouksia omaa asiakaskuntaansa parhaiten palvelevaksi – sellaiseksi, että sinäkin löydät vaivatta juuri omaan ostoskoriisi parhaiten sopivat tuotteet.
Kuka
Minna Vakkilainen on K-Ryhmän asiakastietojohtaja, jonka arjen onni rakentuu läheisistä, liikunnasta ja hyvästä ruoasta.
Minnan vinkki
Hyödynnä edut! Esimerkiksi K-Raudan remonttiasiakkaana voit saada asiantuntijan remonttineuvontaa puhelimitse tai sähköpostitse.