Niksi-Pirkka sticker

Tavallinen arki kiinnostaa enemmän kuin aikoihin

K-kauppojen ostodatasta näemme, että esimerkiksi leipominen ja säilöminen kiinnostavat suomalaisia nyt aiempaa enemmän, kertoo Keskon asiakasnäkemysjohtaja Heidi Jungar.

KYMMENEN VUODEN ajan olen ollut osa tiimiä, joka tutkii uusimpia ruokailmiöitä. Ystäväpiirissäni olen se, jolle soitetaan, kun tarvitaan uusia ja kekseliäitä ruokaideoita illanistujaisiin.

Minulla on teille salaisuus: tänä syksynä perheemme on syönyt aika monella aterialla perinteistä shepherd’s pie-paistosta. Jauhelihaa ja perunamuusia sisältävä uuniruoka on vatsat täyttävä vakioherkkumme, jota voidaan syödä monena päivänä peräkkäin. Ruuhkavuosien ytimessä ajansäästöstä on tullut minulle arjen tärkeä rakennusaines, ja tutut perusjutut helpottavat arkea.

Tutkiessamme trendejä olemme huomanneet perusasioiden vetovoiman kasvaneen laajemminkin. K-kauppojen ostodatasta näemme, että esimerkiksi leipominen ja säilöminen kiinnostavat suomalaisia nyt aiempaa enemmän, ja perinteistä pullaa päätyy ostoskoriin useammin kuin aiemmin. Ehkä tutut asiat tuovat meille lämpöä ja lohtua maailman myllertäessä.

Syksyn arjen ja kiireiden keskellä aion itse pitää valintojeni ohjenuorana arjen helpottamisen. Meillä se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että joskus voin tilata ruokaostokset pikatoimituksena kotiin, jotta ehdin katsomaan lapsen jääkiekkomatsia – ja sitä, että toisinaan syömme samaa ruokaa vaikkapa kolme päivää peräkkäin.

Sujuvaa syksyä!

KUKA

Heidi Jungar on Keskon asiakasnäkemysjohtaja, jonka keittiössä kokkaa aikuisten lisäksi kolme lasta ja villakoira.

HEIDIN VINKKI

Somehitti raejuusto-flatbread pitää liikkuvien lasten nälän loitolla!

Katso resepti K-Ruoka.fi:stä!

Lue lisää:

Juttu julkaistu Pirkka-lehdessä 10/2024

JULKAISTU   22.9.2024TEKSTI   Heidi JungarKUVAT   Antti Rintala

Oliko juttu kiinnostava?

Kyllä (0)Ei (0)

Luitko jo nämä?